Hoe kunnen planten meer betekenis hebben voor mensen?

Deze vraag onderzoek ik tijdens het ontwerpen van groene ontmoetingen. Planten bevorderen het welbevinden van mensen. Ze zijn stress verlagend, rustgevend of juist activerend en ze bevorderen de luchtkwaliteit. De omgekeerde vraag boeit mij ook: wat kunnen mensen betekenen voor planten en de natuur? Ik maak installaties waarbij de gebruiker vaak al betrokken is bij het ontwerpproces. Ze werken en ontwerpen mee, adopteren een plant of testen het uit. Interacties tussen mensen inspireren mij om dingen te maken.

Hoe kan kunst meer betekenen voor kinderen?

Deze vraag onderzoek ik tijdens het ontwerpen van onderwijs en het geven van lessen en workshops aan kinderen en leerkrachten. Kunst is leuk en belangrijk. Je leert kijken, experimenteren en onderzoeken.
Ik werk als ontwikkelaar, kunstenaar in de klas en trainer. Ik ontwikkel leerlijnen, digitale lessen en trainingen. Ik leer kinderen om te kijken naar kunst, materiaal en gereedschap te gebruiken en vorm te geven aan hun eigen idee├źn.

Kinderen betekenen veel voor mij als ontwerper. Hun natuurlijke onderzoekende houding, experimenteerdrift en open blik naar de wereld: hun creatieve geest inspireert. Het zijn de kunstenaars en makers van de toekomst.